týden od 1. 6. do 5. 6.
Tento týden se zaměříme na vztahy mezi organismy. Pro ujasnění hlavních pojmů se podívejte na video: Vztahy mezi organismy. Do sešitu si napište: co je ekosystém, společenstvo, potravní pyramida a uveďte příklady. Nakreslete si jednoduchý potravní řetězec a napište, jaký význam v něm v něm mají producenti, konzumenti a rozkladači. Vypište si, co znamenají pojmy symbióza, parazitizmus, predace a uveďte příklad. Své zápisky vyfoťte a odešlete na email: l.bartosova@zs-klokanek.eu
Jak může změna vnějších podmínek ovlivnit velikost a vývoj populace si vyzkoušejte ve hře: Přírodní výběr
týden od 25. 5. do 29. 5.
Děkuji za zaslané úkoly. V tomto týdnu jsme si ujasnili geologický vývoj České republiky. Znovu si projeďte videa Geologický vývoj ČR 1, Geologický vývoj ČR 2. Zopakujte si základní geologické procesy, které probíhaly v jednotlivých geologických obdobích a své vědomosti si ověřte zde.
týden od 18. 5. do 22. 5.
Minulý týden jsme se dívali na geologický vývoj území České republiky. Tento týden budeme v tématu pokračovat.
V učebnici najdete kapitolu Geologická mozaika Česka. Do sešitu si vypište všechny základní geologické celky, kde je najdete, a základní horniny, které se v nich vyskytují. Na závěr ještě odpovězte na otázky na konci kapitoly. Své zápisy nafoťte a pošlete na email: l.bartosova@zs-klokanek.eu
Pro lepší představu geologického vývoje ČR si postě tato 2 videa: Geologický vývoj ČR 1, Geologický vývoj ČR 2
Test pro ověření znalostí najdete zde
týden od 11. 5. do 15. 5.
Děkuji za zaslané prace. Musím všechny moc pochválit! Je vidět, že jste si s tím dali opravdu práci.
Našim nejnovějším tématem bude Česká republika a její geologický vývoj. V učebnici naleznete kapitolu Geologický vývoj našeho území. Kapitolu siprostudujte. Do sešitu si zapište text z barevného rámečku na konci kapitoly a nezapomeňte také odpovědět na otázky pod ním. Své zápisky vyfoťte a odešlete na email: l.bartosova@zs-klokanek.eu
A aby se vám lépe učilo, pusťte si video: Geologický vývoj ČR 1
A své nové poznatky si ověřte v testu zde.
týden od 4. 5. do 8. 5.
Tento týden vám nebudu zadávat nové úkoly. Soustřeďte se na dopracování našeho dlouhodobého úkolu a tím je prezentace jednoho z geologických období formou videa, prezentace či podcastu. Všímejte si nejdůležitějších změn, které ve vámi vybraném období proběhly. Jak pokročil vývoj života, jaké rostliny a živočichové se na Zemi poprvé objevují, jaké geologické události se formovaly jejich životní prostředí a nezapomeňte vše alespoň orientačně zařadit na časové ose. Čerpat můžete z učebnice i internetu. Své výtvory mi můžete posílat na email l.bartosova@zs-klokanek.eu do 8. 5. 2020
týden od 27. 4. do 1. 5.
Dalšími geologickými érami, kterým se budeme tento týden zabývat budou TŘETIHORY a ČTVRTOHORY.
Podívejte se na video: třetihory a čtvrtohory, pročtěte si informace v učebnici a poznamenejte si, co nejdůležitějšího se v těchto obdobích událo. Stačí opět jen tučně vytištěně vytištěný text. Své zápisy vyfoťte a pošlete na email: l.bartosova@zs-klokanek.eu
Nezapomeňte ani na náš dlouhodobější úkol - prezentaci (můžete i video, nebo podcast). Bližší informace najdete níže.
týden od 20. 4. do 24. 4.
Budeme pokračovat v poznávání historie země. Už víme, jak poznáváme svět kolem nás, a známe nejstarší epochy vývoje Země (prahory a starohory), máme představu o vzniku a vývoji života na Zemi. Dnes se podíváme na období, ve kterém už život pomalu přechází na souš a získává pro nás již trochu lépe představitelné obrysy. Řeč je o prvohorách a druhohorách. Pro lepší pochopení máte k dispozici videa: prvohory, druhohory
Vašim úkolem tento týden bude vyhledat kapitoly o vzniku života v učebnici na str. 67 až 74, do sešitu si poznamenat základní geologické období a co nejdůležitějšího se v nich událo. Stačí tučně vytištěné informace. Váš zápis vyfoťte do 24. 4. a pošlete na email: l.bartosova@zs-klokanek.eu
Váš dlouhodobější bude tentokrát náročnější - vytvořte prezentaci, podcast, či klasické video, ve kterém představíte jedno z geologických období o něco hlouběji. Všímejte si nejdůležitějších změn. Jak v tomto probíhal vývoj života, jaké rostliny a živočichové se na Zemi poprvé objevují, jaké geologické události proběhly a nezapomeňte vše alespoň orientačně zařadit na časové ose. Čerpat můžete z učebnice i internetu. Své výtvory mi můžete posílat na email l.bartosova@zs-klokanek.eu do 8. 5. 2020
Kdo by se přeci jen nudil, může si ještě zopakovat informace o nerostech (zde a zde), o horninách a jejich ložiscích, a důležitých surovinách.