Školní psycholog je pedagogický pracovník, který se zabývá psychologickou diagnostikou a poradenstvím v rámci výchovně-vzdělávacího procesu. Provádí psychodiagnostiku a depistáž výukových a výchovných obtíží žáků a poskytuje konzultační, poradenské, metodické a intervenční služby nejen žákům, ale také jejich zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům a kolegům.

Působení školního psychologa ve škole je samostatnou poradenskou činností, která je nepřímou součástí vzdělávací činnosti školy. Jedná se o komplexní službu žákům, jejich rodičům a pedagogům, která vychází ze standardních činností vymezených ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních.

Školní psycholog je povinen udržovat v tajnosti důvěrné informace, které o žácích či studentech při výkonu své praxe získal. Odborná činnost školního psychologa se řídí Etickými normami práce školního psychologa a v rámci profesního výkonu nakládá s informacemi podle zákona č. 101/2000, o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů.

Co školní psycholog dělá?

  • Provádí psychologickou diagnostiku a depistáž
  • Zjišťuje příčiny školních neúspěchů žáků, podílí se na prevenci školních neúspěchů a plánování vhodné intervence
  • Pečuje o nadané a integrované žáky
  • Zjišťuje studijní předpoklady a ve spolupráci s výchovným poradcem se podílí na poskytování poradenství k volbě povolání
  • Poskytuje psychologické poradenství v rámci individuální případové práci se žáky (konzultace, vedení)
  • Pracuje s kolektivy tříd a třídními učiteli
  • Spolupracuje s ostatními pedagogickými pracovníky (výchovný poradce, školní metodik prevence, sociální pracovník školy, pedagogové...) a poskytuje jim metodickou podporu
  • Poskytuje psychologické poradenství zákonným zástupcům žáků a pedagogům
  • Spolupracuje s jinými institucemi (PPP, SPC, SVP aj.)

Kdo je v naší škole školním psychologem?

Pozici školního psychologa v naší škole vykonává Mgr. Lucie Brachaczková.

Mgr. Lucie Brachaczková vystudovala bakalářský program jednooborové psychologie na Ostravské univerzitě v Ostravě a poté pokračovala v navazujícím magisterském studiu jednooborové psychologie na Univerzitě Palackého v Olomouci. V rámci své studijní přípravy získala zkušenosti z různých odborných pracovišť (např. psychiatrické oddělení pro dospělé, speciální škola pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, nezisková organizace pro podporu znevýhodněných dětí a rodin, personální oddělení nadnárodní výrobní společnosti). V současnosti se věnuje zejména pedagogicko-psychologickému poradenství a diagnostice, ve které se průběžně vzdělává. Od roku 2017 je členem Asociace školních psychologů.

Příklady absolvovaných školení a kurzů (certifikáty):

  • Základní principy KBT
  • Komunikační pasti
  • Test apercepce ruky (TAR)
  • Školící a výcvikový kurz WISC-III
  • Diagnostika matematických schopností a dovedností, varianta pro pedagogy škol a školní poradenská pracoviště
  • The Intelligence and Development Scales (IDS)
  • Diagnostika psychologických projevů ADHD ve školní poradenské praxi
  • Využívání dynamicko-diagnostického přístupu v poradenské praxi
  • Diagnostika míry školní připravenosti. Užívání MaTeRS - mapujícího testu školní připravenosti

Jak můžete kontaktovat školního psychologa?

Školního psychologa můžete kontaktovat osobně ve škole, telefonicky na čísle: 596 735 470, nebo také e-mailem: l.brachaczkova@zs-klokanek.eu.

Individuální schůzku je možné sjednat po předchozí domluvě, nejlépe e-mailem.


  • Soubory ke stažení