Den stromů

Den stromů

Mladý badatel

Mladý badatel

Ozo

Ozo

Živá knihovna povolání

Živá knihovna povolání

Marlenka

Marlenka

Výtvarný projekt

Výtvarný projekt

Výtvarný projekt podzim

Výtvarný projekt podzim

  • Úvod
  • Třídy
  • Nácvik čtení - manuál pro rodiče

Milí rodiče, jelikož se množí dotazy ohledně analýzy a syntézy hlásek, předpokladu pro rychlý nástup

čtení, rozhodla jsem se vytvořit manuál pro ty z Vás, kteří v tom "plavou" jako naše rybičky v moři pohádek

a nevědí si rady :-) .

Děti učíme SLYŠET PRVNÍ A POSLEDNÍ HLÁSKU VE SLOVĚ, KTEROU HLASOVĚ ZVÝRAZNÍME. Tento krok

zvládají snad už všichni naši žáčci, dokonce dokáží pojmenovat hlásku uvnitř slova, proto přecházíme k analýze

a syntéze slov. Dětem slova hláskujeme, např. K-O-Z-A (RYCHLE ZA SEBOU). Dítě odpovídá, jaké slůvko slyší.Můžeme zkusit

i složitější verze jako sluchátko, babička, dědeček, triko, co vás napadne.  Lze

pomoci příběhem: "Byla jednou jedna CH-A-L-O-U-P-K-A, ve které žila J-E-Ž-I-B-A-B-A" nebo použít obrázky (klidně i

na internetu nebo z učebnic). 

Nyní se již snažíme děti vést k tomu, aby slovíčko samy "rozsekali". My říkáme postel a dítě musí rozsekat na P-O-S-T-E-L.

Pokud s tím mají problém, chybějící hlásky zvýrazníme (hlasitostí, pomlkou) nebo rozsekáváme společně, dítě potom zkusí samo. 

Pokud je někdo velmi šikovný (i takoví už jsou mezi námi :-) ) - můžete si slůvko napsat na papír a znovu přečíst.


Co se týká pracovního listu, nechte děti číst po hláskách - RYCHLE, NAHLAS (PÍSMENKO, KTERÉ NEPOZNAJÍ, PORAĎTE) a

nechte dítě přemýšlet, co slyšelo za slovo. Pokud neslyší, čtěte ještě jednou, dvakrát. DÍTĚ SE MUSÍ NAUČIT SLYŠET SEBE,

NE VÁS (jak tomu bylo výše, když jste trénovali syntézu). 

Přeji mnoho úspěchů :-) a chválím všechny z Vás za vzorné plnění úkolů a pilnou přípravu a práci s pracovními listy.

Barča :-)

Soubory ke stažení