Ve dnech 13. až 15. září 2023 jsme se s žáky 6. a 7. ročníku vydali na tradiční výjezdní adaptační pobyt. Stejně jako loni, tak i letos se tato pobytová akce konala v Beskydském H-RESORTU v Kunčicích pod Ondřejníkem. Toto skvěle vybavené ubytovací zařízení s rozsáhlým venkovním areálem, mnoha sportovišti a hřišti zasazené do krásné krajiny beskydského podhůří nám poskytovalo po tři dny zázemí pro zábavu, společnou práci i aktivní odpočinek. Díky dotačnímu programu Moravskoslezského kraje jsme tak mohli i letos podpořit adaptační proces našich nejmladších žáků 2. stupně, jejich vzájemné seznámení, poznání starších spolužáků i učitelů, podporu přátelských vztahů a vzájemnou kooperaci mimo budovu školy. Program jsme měli i letos bohatý na nejrůznější činnosti, přičemž dominovaly ty aktivní – zejména pohybové a sportovní, což korespondovalo se záměrem projektu s názvem ACTION! aneb Tělo i duše v pohybu, který nás bude letos celý rok provázet.
Jak jsme se na adapťáku měli vám přiblíží fotokoláže níže. Užijte si je stejně, jako my jsme si užili adapťák :-)
Jak tedy probíhaly jednotlivé dny našeho pobytu? Prvotní zábavu si žáci užili už po cestě vlakem na určené místo. Po přivítání a ubytování jsme měli prostor věnovat se seznamovacím aktivitám a ještě před obědem zlehka otestovat místní fotbalové hřiště. Počasí nám přálo, a tak jsme posilněni obědem následně celé odpoledne strávili venku. Žáci vůbec nelenili, jelikož na ně čekala čtyři různá stanoviště s odlišnými aktivitami. Jedno z nich bylo velmi tvůrčí a výtvarné, neboť žáci mohli popustit uzdu své fantazii a v rámci kolektivu si vyráběli třídní trička. Využít mohli fixy či barevné spreje na textil. Na jiném stanovišti si ověřili svou manuální zručnost při pletení náramků a přívěsků z paracordu. Úkol na třetím stanovišti je přiměl prozkoumat celý areál H-RESORTU. Ve skupinkách měli žáci hledat konkrétní vyfocená místa z areálu a jejich pozici zaznačit do mapky. Jakkoliv se tento úkol zdál obtížný, většina našich žáků si s ním z velké míry úspěšně poradila. Poslední stanoviště vyžadovalo po žácích aktivní zapojení a fyzickou kondici. Za využití mnoha posilovacích pomůcek (např. jednoruční činky, posilovací gumy, kettlebelly…) si vyzkoušeli kruhový trénink. Všechny cviky žáci nejprve zhlédli, s instruktáží vyzkoušeli a poté trénovali jejich správné provádění. Večer prvního pobytového dne se nesl v duchu osobního volna.
Poslední den našeho pobytu jsme po snídani a vyklizení pokojů věnovali závěrečnému zhodnocení celého pobytu, vyzdvihnutí oceněníhodných činů a také odměnění všech žáků za plnění aktivit. Měli jsme ještě dvě hodinky času do odchodu na vlak, a tak měli žáci prostor zahrát si nějaké venkovní hry (fotbal, vybíjenou, badminton), případně tvořit náramky z paracordů nebo jednoduše strávit chvilku povídáním si ve skupince. Když nastal čas, vydali jsme se na vlak a hurá zpátky ke škole a domů.
Po víkendu a návratu do školy jsme si udělali ještě společnou evaluační hodinu se všemi čtyřmi třídami, kdy jsme reflektovali společně prožitý čas a aktivity na adapťáku, zhlédli jsme fotky a videa z taneční světelné show a nakonec jsme žáky požádali o vyplnění hodnotícího dotazníku. Díky jejich zpětným vazbám máme spoustu tipů pro plánování adapťáku v příštím školním roce. Už teď se na něj spolu s letošními šesťáky těšíme!
Projekt je podpořen dotačním programem Moravskoslezského kraje